Cu ocazia aniversării a 60 de ani de existenţă a Fondului Naţiunilor Unite pentru Copii (UNICEF), Romfilatelia, societatea specializată în editarea şi comercializarea mărcilor poştale româneşti, introduce în circulaţie emisiunea filatelică UNICEF – 60 de ani.
Fondul Naţiunilor Unite pentru Copii (UNICEF) a fost creat de către Organizaţia Naţiunilor Unite pe 11 decembrie, 1946. Cu sediul în New York, UNICEF oferă asistenţă umanitară pentru dezvoltarea copiilor şi mamelor lor, în ţările în curs de dezvoltare. UNICEF supravieţuieşte prin fonduri guvernamentale şi donaţii private. UNICEF a primit în 1965 Premiul Nobel pentru Pace.
UNICEF se concentrează în principal pe 5 priorităţi de bază la nivel global: Educaţia fetelor, Imunizarea copiilor, Protecţia copiilor, HIV/SIDA şi Educaţia timpurie. Alte priorităţi includ supravieţuirea copiilor, copilul şi familia şi sporturi pentru dezvoltare.
Misiunea UNICEF în România este de „a se asigura că toţi copiii, inclusiv cei mai vulnerabili şi marginalizaţi, vor creşte în timpul acestei dificile perioade de tranziţie, într-o familie sau într-un mediu familial care să le asigure toate nevoile de dezvoltare şi că drepturile lor la educaţie, sănătate şi protecţie sunt pe deplin respectate“.
UNICEF este prezent în România din anul 1991, la solicitarea Guvernului român privind asistenţa în domeniul protecţiei copilului. În timp, UNICEF s-a implicat din ce în ce mai mult şi şi-a lărgit aria de activitate, acordând sprijin autorităţilor române şi societăţii civile pentru crearea unui mediu favorabil
pentru copiii dezavantajaţi, prin dezvoltarea unor programe complexe de sănătate, nutriţie, educaţie şi protecţie.
Reprezentanţa UNICEF în România implementează în momentul de faţă un program de ţară pe o perioadă de cinci ani (2005-2009), împreună cu guvernul, societatea civilă şi organizaţii internaţionale. Acest program de ţară pune accentul pe Monitorizarea Drepturilor Copilului, Protecţia Copilului, Sănătate şi Educaţie.
Compoziţia grafică a timbrului reuneşte într-o manieră unitară, logoul organizaţiei alături de o imagine care surprinde un grup de copii într-o ipostază optimistă, simbol al scopului pe care îl urmăreşte UNICEF şi anume, asigurarea unui trai fericit pentru copiii lumii.
Data de aparitie: 2006-12-11