Deprecated: Optional parameter $settings declared before required parameter $setting_std is implicitly treated as a required parameter in /home/ssolution/public_html/romfilatelia.ro/romagazin/wp-content/plugins/flash-toolkit/includes/abstracts/abstract-flash-widget.php on line 477

Deprecated: Optional parameter $subMethod declared before required parameter $order is implicitly treated as a required parameter in /home/ssolution/public_html/romfilatelia.ro/romagazin/wp-content/plugins/WooCommerceAdapter/index.php on line 565

Warning: session_start(): Session cannot be started after headers have already been sent in /home/ssolution/public_html/romfilatelia.ro/romagazin/wp-content/plugins/fan_courier/fan_courier.php on line 2

Deprecated: Optional parameter $is_cond_multi declared before required parameter $method is implicitly treated as a required parameter in /home/ssolution/public_html/romfilatelia.ro/romagazin/wp-content/plugins/woocommerce-currency-switcher/classes/woocs_after_33.php on line 4954

Warning: Constant DISALLOW_FILE_EDIT already defined in /home/ssolution/public_html/romfilatelia.ro/romagazin/wp-config.php on line 117
TRAMVAIE ELECTRICE – Romfilatelia-O lume intr-un timbru
Deprecated: Creation of dynamic property UniGPWebPayConfig::$supportedCurrencies is deprecated in /home/ssolution/public_html/romfilatelia.ro/romagazin/UniModul/UniGPWebPay.php on line 46

Deprecated: Creation of dynamic property GPWebPayGpeBinder::$uniModul is deprecated in /home/ssolution/public_html/romfilatelia.ro/romagazin/wp-content/plugins/WooCommerceAdapter/index.php on line 99

Deprecated: Creation of dynamic property GPWebPayGpeBinder::$redirect_page_id is deprecated in /home/ssolution/public_html/romfilatelia.ro/romagazin/wp-content/plugins/WooCommerceAdapter/index.php on line 115

Deprecated: Creation of dynamic property GPWebPayGpeBinder::$liveurl is deprecated in /home/ssolution/public_html/romfilatelia.ro/romagazin/wp-content/plugins/WooCommerceAdapter/index.php on line 118

Deprecated: Creation of dynamic property GPWebPayGpeBinder::$msg is deprecated in /home/ssolution/public_html/romfilatelia.ro/romagazin/wp-content/plugins/WooCommerceAdapter/index.php on line 120

Deprecated: Creation of dynamic property GPWebPayGpeBinder::$shopBaseUrl is deprecated in /home/ssolution/public_html/romfilatelia.ro/romagazin/wp-content/plugins/WooCommerceAdapter/index.php on line 278

Deprecated: Creation of dynamic property GPWebPayGpeBinder::$current_currency is deprecated in /home/ssolution/public_html/romfilatelia.ro/romagazin/wp-content/plugins/WooCommerceAdapter/index.php on line 280

Deprecated: Creation of dynamic property GPWebPayGpeBinder::$product_price is deprecated in /home/ssolution/public_html/romfilatelia.ro/romagazin/wp-content/plugins/WooCommerceAdapter/index.php on line 282

TRAMVAIE ELECTRICE

,

10,10 lei29,70 lei

10,10 lei
Detalii28,80 lei

Stoc epuizat

Detalii29,70 lei

Stoc epuizat

28,80 lei
Categorii: ,

tramv_M Ultimele decenii ale secolului al XVIII-lea înregistreazã un puternic avânt al progresului tehnic care a pregãtit adevãrata revoluţie industrialã pe continentele european şi american, desfãşuratã pe toatã durata secolului al XIX-lea. Au fost înlocuite vechile metode tehnice manuale prin inventarea unor maşini şi unelte folositoare în aproape toate domeniile.
Printre descoperirile de seamã se înscrie şi tramvaiul, inventat în 1775 de britanicul John Outram. La început, vehiculul destinat transportului cãlãtorilor în afara oraşelor, a circulat pe şine din fontã, fiind tras de doi cai.
În anul 1832, John Stephenson a construit primul tramvai urban din New York care fãcea legãtura între Manhattan şi Harlem. Dupã douãzeci de ani, Emil Loubat, de origine francez, a avut ideea încastrãrii şinelor în pavaj, exemplu fiind Strada 6 din New York.
În 1854, Franţa devine prima ţarã din Europa unde a circulat tramvaiul tras de cai, la Paris, între Place de la Concorde şi Saint-Cloud.
În anii ’70 ai secolului al XIX-lea, Anglia, Belgia, Germania sunt ţãrile europene unde a circulat acest mijloc de transport.
În 1869 a fost pus în circulaţie şi la Timişoara tramvaiul tras de cai, pentru ca trei ani mai târziu, în 1872, sã-l gãsim şi la Bucureşti.
1881 este anul apariţiei primului tramvai electric la Berlin, urmând apoi Viena (1897), Frankfurt pe Main (1884), Richmond (SUA-1888), Clermont – Ferrand (Franţa -1890), Kiev (1891).
În România, la Bucureşti, în decembrie 1894, a fost dat în funcţiune primul tramvai electric, între Obor şi Cotroceni. Au urmat oraşele Sibiu, Timişoara, Arad, Brãila ş.a.m.d.
Odatã cu dezvoltarea şi creşterea numãrului mijloacelor de transport comun în Bucureşti, în luna aprilie 1909, Consiliul comunal al Primãriei a hotãrât constituirea Societãţii de Transport Bucureşti (STB) cu scopul de a electrifica toate liniile de tramvai din Capitalã şi de a construi noi trasee.
Rãspunzând pasiunii filateliştilor pentru tematici din istoria tehnicii, Romfilatelia pune în circulaţie emisiunea de mãrci poştale „Tramvaie electrice“.
Imaginile timbrelor emisiunii filatelice prezintã modele de tramvaie electrice care au fãcut istorie acestui atât de utilizat mijloc de transport al persoanelor.
Pe timbrul cu valoarea nominalã de 0,80 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Frankfurt pe Main (1884).
Pe timbrul cu valoarea nominalã de 1,20 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Bucureşti (1894).
Pe timbrul cu valoarea nominalã de 1,60 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Viena (1897).
Pe timbrul cu valoarea nominalã de 2,10 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Brãila (1899).
Pe timbrul cu valoarea nominalã de 2,40 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Londra (1901).
Pe coliţa emisiunii de mãrci poştale cu valoarea nominalã de 8,10 Lei este ilustrat primul tramvai electric din Berlin (1881).

Data Aparitie:2009-08-14

tramv_box_rom

Shopping Cart
Scroll to Top