Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide
Slide

BRÂNDUȘE

În urmă cu 18 ani, în prima zi de Mărțișor, se înființa Romfilatelia, ca singura instituție abilitată a statului român, investită să realizeze și să pună în circulație toate timbrele poștale românești. Era anul 2004, când, la București, avea loc al 23-lea Congres al Uniunii Poștale Universale, care are printre membrii fondatori și România. Pornea la drum cu o echipă nouă, în formare, cu hotărârea clară de a se afirma ca o entitate care să schimbe obiceiuri, concepte și abordări, reușind ca în chiar anul înființării, 2004, să realizeze, după ce trecuseră aproape patru decenii, a doua și a treia emisiune comună cu Belgia și respectiv R. P. Chineză, pășind cu decență în lumea filateliei internaționale (prima emisiune comună, din 1965, avea ca subiect colaborarea Româno – Iugoslavă pentru realizarea complexului hidro-energetic Porțile de Fier). Continuând seria emisiunilor comune, Romfilatelia înscrie ca bilanț, colaborarea cu 31 de țări, la care se adaugă Administrația Poștală ONU și Ordinul Suveran Militar de Malta.

În proiectele sale, Romfilatelia, începe să înscrie tematici originale dedicate tezaurului uman românesc (sportivi de elită ai României, omagiați în timpul vieții lor, personalități ale culturii, inventicii, istoriei, spiritualității), evenimente istorice contemporane de excepție ca: România în NATO, România în UE. Se mențin într-o formulă nouă de prezentare tematicile aferente florei, faunei, monumentelor istorice etc. O temă de prim rang a istoriei noastre moderne include personalitățile Dinastiei Regale a României, temă scoasă din filatelie începând cu anul 1948.

A urmat un șir de premiere filatelice românești, având debutul de excepție și mare rafinament cu ocazia Expoziției Filatelice Mondiale organizate la București, EFIRO 2008. Se adaugă acestora piesele de colecție etalate în albumele filatelice, replicile mărcilor poștale realizate în argint și argint aurit, apogeul fiind atins în anul 2018 când colecționarii pasionați au avut la dispoziție replica în aur de 22 karate a primului timbru ,,Cap de bour’’ cu valoarea nominală de 27 parale.

S-au înscris în programul Romfilatelia mapele filatelice și albumele cu mărci poștale, ca produse originale în premieră, proiectate și realizate după concept artistic și tehnologic propriu, care au început să se regăsească în cerințele unor instituții de prestigiu ale țării: Administrația Prezidențială, Parlamentul României, Ministerul Comunicațiilor, Ministerul Afacerilor Externe, Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Culturii, Ministerul Mediului și alte instituții din cadrul Guvernului României, Banca Națională a României, Casa Regală a României, importante instituții de învățământ superior, administrația centrală și locală. Aceste creații originale s-au constituit ca produse de înaltă ținută protocolară și ca reflectare emblematică a României, făcând înconjurul lumii.

Devenită o adevărată instituție de promovare a culturii și simbolului de țară, Romfilatelia s-a înscris într-un parteneriat oficial, pe deplin meritat cu Academia Română, beneficiind de ajutorul nemijlocit al celui mai înalt for de cultură pentru definitivarea unor proiecte și acțiuni comune în care marca poștală românească s-a înscris ca vector principal de imagine.

Reviste de prestigiu ale domeniului filatelic internațional și jurii ale unor expoziții de profil organizate de Asociația Mondială de Dezvoltare a Filateliei, din cadrul Uniunii Poștale Universale, organism ONU, au decernat Romfilateliei numeroase premii, la care se adaugă diplome și mențiuni care scot în evidență rolul de promotor al celor mai importante domenii ale culturii și istoriei țării.

Pentru modul exemplar și original de realizare a mărcilor poștale dedicate Centenarului Marii Uniri, Președinția României a înscris Romfilatelia în lista instituțiilor de prestigiu ale țării, evidențiată pentru activitățile deosebite desfășurate pentru acest eveniment istoric contemporan.

Trebuie menționat că încă de la înființare, Romfilatelia s-a implicat, alături de ministere, organizații nonguvernamentale, agenții și instituții de profil în campaniile de ajutorare a semenilor aflați în suferință, de protecție a mediului, de interzicere a consumului de droguri, de promovare a programelor de interes național și internațional inițiate de UNICEF și Crucea Roșie.

Dorim să asigurăm pe toți cei care au apreciat munca noastră, fie că e vorba de colecționari, de iubitori de cultură, artă și istorie, pe beneficiarii produselor noastre înscrise aproape în totalitate ca unicate, că vom păstra și valorifica statutul, deja recunoscut, ca instituție de cultură de referință a României.

În această zi de Întâi de Mărțișor, alături de mesajul simbolului dragostei și devotamentului transmis de brândușele prezente în timbrele emisiunii puse în circulație, dorim să înscriem și urarea:  

,,La mulți ani, dragi prieteni ai timbrului românesc!”

„La mulți ani, Romfilatelia!”

Acasa
Colecții
Evenimente
Magazin
Search